Uzaktan Eğitim, Yakından Hareket Projesi Genel Açıklamalar

"Uzaktan Eğitim, Yakından Hareket"

 

Temel hareket becerileri, öğrencinin bir noktadan başka bir noktaya yer değiştirirken veya herhangi bir nesneyi kontrol ederken gerekli olan hareket becerileridir. Bu becerilerin gelişimi bedenin hareket potansiyelinin daha etkili kullanılmasını sağlamaktadır (MEB Beden Eğitimimi ve Oyun Dersi Öğretim Programı).

         Buradan hareketle proje kapsamında UZAKTAN EĞİTİM ARACILIĞIYLA, okulumuzda öğrencilere sınıf ve yaş seviyesine uygun program (Eğitsel oyun-rekreatif oyunlar vb.) uygulandığında yer değiştirme ve nesne kontrolü temel hareket becerilerinin gelişim gösterip göstermediği ve motor yeterlik düzeyleri ile ilişkisi incelenecektir. Bu sayede öğrencilere temel hareket becerilerinden yer değiştirme ve nesne kontrolü beceri konusunda bilinçlendirme yapılarak hangi becerilerinin motor yeterlilikleriyle ilişkili olduğu konusunda farkındalık oluşturulacak, öğrencilerin yer değiştirme ve nesne kontrolü becerilerini arttırarak, motor yeterlilik düzeylerinin gelişimine katkı sağlayacaktır.

        Ortak okullarımızda, 7. sınıf düzeyinde (11-12  yaş) gönüllü sınıflar belirlenecektir. Gönüllü olarak oluşturulan sınıflara ön test uygulamaları sonunda haftada bir gün 30+30 dakika olmak üzere 8 hafta süre ile performans gelişiminin sınanması için nesne kontrolü ve yer değiştirme becerilerini içeren dersler (ortaklarımızla birlikte amaca ve kazanımlara yönelik ortak ders planları oluşturulacaktır.) işlenecektir, sonrasında da son test uygulanarak gerekli istatistiksel veriler değerlendirilerek projemiz tamamlanacaktır. Her hafta yapılan etkinlikler ortaklarımızla sık sık görüşülüp guruplarımızla ilgili karşılaştırmalar yapılacaktır. Öğrencilerimize verilecek eğitimlerin, onların gelişiminde ne denli etkili olduğu açıklanacak, eğitimlere aktif bir şekilde katılmaları sonucu, program sonunda yapılacak son test performanslarında önemli bir yükseliş olacağı belirtilerek, yapılacak etkinliklere öğrencilerin fazlasıyla aktif şekilde katılımları sağlanacaktır.

 

29.12.2020 407

 

Öğrencilerin Temel Hareket Beceri ile Motor Yeterliliklerinin ilişkisi eTwinning Projesi

"Uzaktan Eğitim, Yakından Hareket"

 

Temel hareket becerileri, öğrencinin bir noktadan başka bir noktaya yer değiştirirken veya herhangi bir nesneyi kontrol ederken gerekli olan hareket becerileridir. Bu becerilerin gelişimi bedenin hareket potansiyelinin daha etkili kullanılmasını sağlamaktadır (MEB Beden Eğitimimi ve Oyun Dersi Öğretim Programı).

            Ortak okullarımızda, 7. sınıf düzeyinde (11-12  yaş) gönüllü sınıflar belirlenecektir. Gönüllü olarak oluşturulan sınıflara ön test uygulamaları sonunda haftada bir gün 30+30 dakika olmak üzere 8 hafta süre ile performans gelişiminin sınanması için nesne kontrolü ve yer değiştirme becerilerini içeren dersler (ortaklarımızla birlikte amaca ve kazanımlara yönelik ortak ders planları oluşturulacaktır.) işlenecektir, sonrasında da son test uygulanarak gerekli istatistiksel veriler değerlendirilerek projemiz tamamlanacaktır. Her hafta yapılan etkinlikler ortaklarımızla sık sık görüşülüp guruplarımızla ilgili karşılaştırmalar yapılacaktır. Öğrencilerimize verilecek eğitimlerin, onların gelişiminde ne denli etkili olduğu açıklanacak, eğitimlere aktif bir şekilde katılmaları sonucu, program sonunda yapılacak son test performanslarında önemli bir yükseliş olacağı belirtilerek, yapılacak etkinliklere öğrencilerin fazlasıyla aktif şekilde katılımları sağlanacaktır.

       Projemiz sonunda, yer değiştirme ve nesne kontrolü becerilerinin bir program (Eğitsel oyun-rekreatif oyunlar vb.) dahilinde verilerek çocuğun hareket becerilerinin gelişmesinde etkili olması ve uygulanan program sonucunda çocukların yer değiştirme ve nesne kontrolü becerilerinin nasıl artış göstereceğinin buna bağlı olarak motor yeterlik düzeylerinin gelişiminde olumlu yönde etkili olup,  farkındalık oluştuğunun gözlenmesi planlanmaktadır.

      Öğrenciler işbirliği içinde sınıf arkadaşlarıyla çalışma imkanı bularak, düşünmelerine, sorgulamalarına, sorumluluk bilinci kazanmalarına, bilgiye erişmelerine, işlemelerine ve  harmanlamalarına imkan sağlayarak, öğrendiklerini paylaşarak; projelerde edindikleri bilgileri kullanabileceklerdir.